6 Mart 2017 Pazartesi

ELMALI ATOM KURABİYE


Merhaba ,mutlu ,neşe ve aşk dolu bir hafta diliyorum size.
Hafta sonu gelen misafirler için yaptım bu kurabiyeleri.İlk denemem idi,elmalı cevizli bir iç karışım tercih ettim gayet güzel oldu.Hem pratik ,hem lezzetli, hem de görsel olarak güzel kurabiyelerin tarifi şöyle :

MALZEMELER:

3 yemek kaşığı margarin ya da tereyağ
1 adet yumurta
1 su bardağı + 1 yemek kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un (ben üç su bardağı kadar kullandım)

iç malzeme:

2 adet elma
2 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı iri çekilmiş ceviz içi

üzeri için pudraşekeri

 YAPILIŞI:

Elmaları rendeleyip suyunu biraz sıkın bir tavaya alın.İçine ceviz içi,şeker ,tarçın katıp beş dakika kadar pişirip ,soğutun.Diğer tarafta hamuru yapın.Derin bir kaseye margarin ya da tereyağını koyun içine yumurta kırın.Pudra şekeri ve vanilya ekleyin.Unu azar azar katıp,kabartma tozunu ekleyip yoğurun.Kulak memesi kıvamında ele yapışmayan hamur yapın.Hamurdan mandalina kadar parçalar koparın.Limon sıkacağının iç kısmına strech film koyup bu parçaları içine sıkıca yerleştirip içli köfte yapar gibi ortasını oyun.Elmalı karışımı oyuk kısma koyup etrafa çıkan kısım ile kapatın.Yağlı kağıt serilmiş ya da margarinle yağlanmış fırın tepsisine ters çevirerek kurabiyeleri çıkarın.Her hamura aynı işlemi yapın.Benim 13 adet kurabiyem çıktı.Önceden ısınmış fırında 175 derecede altı hafif kızarana kadar pişirin.Pişen kurabiyeler soğuyunca pudra şekeri serpip servis yapın.Afiyetolsun.




3 yorum:

Kozmetik Psikolojisi dedi ki...

3 yemek kaşığı margarinle kıvam alıyor mu yani sanki bana az gibi geldi ama :D

Aslı'nın Dünyasıı dedi ki...

Şahane görünüyor (:

sarımutfak-hande dedi ki...

bana da başta az geldi ama yetiyor yumurta da var ya .