10 Ağustos 2015 Pazartesi

PANCAR CARPACCİO


Pancarın faydalarını öğrenip sık sık tüketmeye başladığımdan beri haliyle değişik nasıl neler yapabilirim diye de düşünüyordum.Bu tarif kurtarıcım oldu.Pratik ve leziz bir İtalyan salatası.
Bazı yerlerde keçi peyniriyle bazı yerlerde parmesan ile yapmışlar.Ben İtalyan mutfağına ait bir tarif olduğu için parmesan peynirini uygun buldum e haliyle parmesan da İtalya'ya özgü bir peynir.
Pancarı da migroslarda  hazır haşlanmış soyulmuş olarak satılanlardan aldım.Bunu keşfettiğimden beri sık sık alıyorum değişik pancar salataları yapıyorum.Turşusundan daha sağlıklı ve pratik.

Tarife gelince.Ben dört kişilik yaptım.

MALZEMELER:

2 adet pancar
3-4 yemek kaşığı kadar zeytinyağ
1 yemek kaşığı limonsuyu
bir kaç dal dereotu
1 kibrit kutusu kadar parmesan
biraz tuz

YAPILIŞI:

Pancarları ınce halkalar şeklinde doğrayın.(Cips yapar gibi ama az daha kalın) Bir kaseye yağ ve limonsuyunu koyun.Doğranmış pancarları bu karışımda bir kaç dakika tutun sonra servis tabağına dizin.Sosdan biraz üzerine gezdirin, biraz tuz serpin.İnce kıyılmış dereotu ve rende parmesan serpip servis edin.
Afiyetolsun.

1 yorum:

zeytintanesi dedi ki...

Hımmmm, süper görünüyor. Ellerine sağlık canımcım.