3 Mart 2008 Pazartesi

ALMAN PASTASI

Sevgili arkadaşım belgin beni PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 17 ye davet etmiş.Bende onun davetine en sevdiğim pastalardan olan alman pastamla katılıyorum, arkadaşıma beni davet ettiği için teşekkür ediyorum.


MALZEMELER:

KEK İÇİN:

2 yumurta
2 çay bardağı şeker
1 yemek kaşığı erimiş soğumuş margarin
1 çay bardağı süt yoğurt karışımı
3 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu

KREMASI:

2 su bardağı süt
1 yumurta
2 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı margarin
1 paket vanilya
üzeri için 1 tatlı kaşığı pudra şekeri

YAPILIŞI:

Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaba kırıp çırpın içine şeker katıp biraz daha çırpın daha sonra erimiş soğumuş margarin ,süt yoğurt karışımı ,elenmiş un ve kabartma tozunu katıp bir güzel çırpıp yağlı 22 cm.lik kelepçeli kalıba boşaltın.180 derecede önceden ısınmış fırında üzeri kızarana kadar (ben 35 dakika tuttum fırında)pişirin.Kek pişince biraz ılınsın ortadan ikiye iple kesin,kek soğurken bir tencerede kremayı hazırlayın.Süt ,yumurta,un,şekeri tencereye koyup karıştırarak pişirin,ocaktan almadan önce margarin ve vanilya katıp altını kapatın blenderden pürüzsüz olması için çekin.Kremayı kekin birinci katına sürün ikinci katı üstüne kapatıp pudra şekeri serpin.Afiyetolsun.

51 yorum:

uygarimizlahayat dedi ki...

Canımmmmmmmm muhteşemmmmm olmuş buu ellerine sağlık hımmm nefisss...

Feyza Fidan dedi ki...

Pıtı pıtııı, çıtı pıtıııım,
Ellerine sağlık Handem benim, bayılır bu alman pastasına..Enfess bir görüntüü..
Öpüyorum seni..

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım..kek süper görünüyor.eline saglık.sevgiler.

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Bayılırım alman pastasına ellerine sağlık arkadaşım bir dilim alıyorum.

Sevgiler...

EZGi :)) dedi ki...

canım ben çok severim alman pastasını.harika görünüyor.ellerine saglık kocaman sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Hande'ciğim,

Çok güzel ve leziz görünüyor, ellerine sağlık canım.

Sevgilerimle.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

HANDECİĞİMMM NASILDA GÜZEL GÖZÜKÜYOR... ELLERİNE SAĞLIK CANIM... SICACIK SEVGİLER...

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis olmuş alman pastan ayrıca zeytinyağlı bezelyeye bayıldım. Herikisi de nefisss . ellerine sağlık sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ortaokul yıllarında haftasonları çalışırdım ve harçlığımla ilk aldığım şey alman pastası olurdu:)
Senin pastanda çok güzel olmuş canım,en kısa zamanda deniycem inşalla.Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık. Bende denemek istiyordum. En kısa zamanda tarifinizi alıp deneyeceğim. Afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ayyy her yerde alman pastası görmeye başladım.Canımda nasıl istiyor ellerine sağlık arkadaşım harika olmuş...

ayşegül mutfakta dedi ki...

handecim ellerine kollarına sağlık ben de bayılırım bu alman pastasına çok leziz oluyor. yapımıda kolaymış hiç denememiştim tarifini not alıyorum denenecektir;)

Adsız dedi ki...

ayyyyyyyy handecim alman pastan eminim çok güzeldir valla eline sağlık sanki yemiş gibi oldum

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Hande'ciğimmm,

Harika olmuşş, bayıldımmm...

Ellerine sağlık canım,

Kocaman, sımsıcak sevgiler...

Adsız dedi ki...

Handecim şu alman pastası aldı beni teee 24 yıl öncesine götürdü. İlk gençlik yıllarımda arkadaşlarla toplanıp pastaneye alman pastası-limonata ikilisi için giderdik. Kendi başıma yaptığım ilk etkinlikten dolayı da çok hoşuma giderdi, kendimi çok büyümüş hissederdim. Şimdi derin bir iç çektim ve sana sevgilerimi gönderiyorum...

Adsız dedi ki...

selamlar handecim,

pastan süper olmus,

ellerine saglik canim

hoscakal

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Sevgiler...

Aynur dedi ki...

kiz guldurdun beni ::)) yaw bugun sorunmu vardir nedir anlamadim pusuyada yatamadim yaa :) baglanmadi bi turlu:)

canim ellerine saglik

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Adsız dedi ki...

kadife
handecim alman pastan süpppper görünüyor çokta severim olsada yesem:) ellerine sağlık canımıniçi

Nilgün dedi ki...

Ellerine saglik canim
Pasta nefis görünüyor.


SEVGILER

Unknown dedi ki...

Handecim ellerine sağlık etkinlik için güzel bir tarif olmuş ..Sevgiler..

Adsız dedi ki...

handecigim ellerine saglik harika gorunuyor alman pastasi herkes yapti bi ben kaldim insallah bende ilerde denerim nefis olmus hayatim hayirli bir hafta dilerim optum

Adsız dedi ki...

Canim alman pastan cok sahane olmus,ellerine saglik.Iyi haftalar diliyorum.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım harika ve nefis görünüyor. aaayy dayanamıyorum bir dilim aldım :)))

Selma Alkan dedi ki...

pastamiii hmmmmmm nefiss ellerine saglik sevgili Hande ablacim yine dokturmussun..iyi haftalar dilerim

Adsız dedi ki...

Handeciğim gülüm benim.hep Alman pastasını denemek istiyordum, bir türlü yapamamıştım.şimdi yazıyorum tarifini,en kısa zamanda inşallah yapayımda evdekilerde bayram etsin.öpüyorum canım.
sebilay.

sibellebutikpasta dedi ki...

Handecim, beni çocukluğuma ötürdün, ne çok severdim ve ne çok yerdim:-))) eline sağlık şekerim, öpüldün...

Adsız dedi ki...

canım benim,
ellerine sağlık harika bir pasta yayınlamışsın, zaten çok severim etkinliğe de çok yakışır ...hem bu güzel tarif hem katılımın için çooook teşekkür ederim canım...tarif yayında..sevgilerimle

Yaren dedi ki...

Handecim ne güzel gürünüyor,tam bir alman pastasinin büyüklügünde olmus.Cok ta lezzetli görünüyor canim.Ellerine saglik ,afiyet olsun.Sevgiyle kal arkadasim:)

Gönül dedi ki...

handecim ellerine sağlık bebişim nefis olmuş alaman pastan bende denicemde bi türlü fırsatım olmadı...sevgilerimle öpüyorum

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık Handecim,
harika olmuş pastan,ne güzel de kabarmış öyle..
sevgiler..

Adsız dedi ki...

canim bu pasdadan cok sik görmeye basladim cok güzel görünüyor eline saglik

Adsız dedi ki...

Etkınlığı turlarken beğendığım tarıflerı yerınde incelemeye gidiyorum sızın alman pastanızı çok beğendım ellerınıze sağlık diğer tarıflerınızde çok guzel...

güzel bır hafta dılerım...

emelinmutfagi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Merhaba Hande Hanım,

etkinlik sayesinde sitenizi keşfettim ve tabii nefis alman pastanızı da :) bu pastayı çok severim, tarifini de bilmiyordum, o yüzden ilk fırsatta deneyeceğim. Yalnız pandispanyayı iple nasıl keseceğimi kestiremedim.. Çok zor olmaz mı?

aslı
http://aslininmutfagi.blogspot.com

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Hande'ciğim,

Enfes olmuş canım bu Alman pastası.
Çok severim, hem de diğer pastalara göre daha hafif oluyor.Ama ben yine de alttaki seytinyağlı bezelye ile yetineyim şimdilik.
Ellerine sağlık canım.
Kucak dolusu sevgiler,

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir seçim.Bana çocukluğumu hatırlattı. Annem çok sık yapardı.Yüreğinize ve ellerinize sağlık.....

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili Hande pasta cok guzel gorunuyor canim ellerine saglik. Biz de cok severiz tuketiriz. Sevgiler

nagehan dedi ki...

Selam canım

Pastan çok güzel görünüyor, şuan çay yudumluyorum bir dilim olsaydı hiç fena olmazdı yani :)))

Ellerine sağlık canım

Sevgiler
Nagehan

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmm bayılırım geçenlerde bende yapmıştım hatta tarifimizde aynı:)) seninkide muhteşem olmuş canım ellerine sağlık öpüyorum

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim eline saglik.Cok güzel yapmissin.
SEVGILER.

keskinli dedi ki...

selam seker
alman pastasi yapan ve devamli tadan biri olarak pastana 100 üzerinden 100 verdim ellerine saglik asla hayir diyemem pastaya ellerine saglik sevgiler

emineninemekleri dedi ki...

Handecim, canim pastan muhtesem duruyor, elelrine saglik. Gelde iste bunlari görünce yapma............

Kocaman öpüyorum...........
Emos

pervin dedi ki...

handecim pasta nefis gözüküyor ellerine sağlık ...

Adsız dedi ki...

Harika bir pasta olmuş ellerinize sağlık...

Selcen Şenocak dedi ki...

Handeciğim alman pastası nefis görünüyor ellerine sağlık canım.

Kahveden kaçmışsın işim çıkmıştı ara verdim geldim yoksun ama ikinci tahminin doğru canım:)

Sevgiler...

Hülya Konar dedi ki...

tesadüfen geldim sayfaya ama alman pastasını görünce şöyle bir geçmişe gittim.diyceksinizki ne alaka,benim eskiden özellikle ortaokul zamanında falan en sevdiğim pastaydı bu. ozamanlar güngören/ ist. da oturuyorduk ve bizim eve abaartmıyorum 3-4 km uzakta bir pastane vardı sadece orada bulunuyodu bu pastadan. nebileyim belkide başka yerlerdede vardırda çocuk aklı bitek orası sanıyodum:) ayy yürüye yürüye gider kanter içinde kalır gider alırdım o pastayı...velhasıl kelam pek severim ben bu almanı. şimdi pek gündemde değil sanki pastanelerde falan daha afilli tatlılar var...neyse,sayfanız ve içerik çok şeker...sık sık gelirim ben buraya ama aç karna gelmemek lazım sayfanıza:) sevgilerimle.

Neş'e dedi ki...

ayyyyyyyyyy bugun aklıma düşmüştü alman pastası :) nasıl canım istedi. ilk fırsatta bende yapcam eline sağlık tarifini aldım :)

Nightmarer dedi ki...

Gül hanimin sitesinden komsu geldim gecen aksam..bilmedigim bir siteye geldim sanarken, sik kullanilanlarimda da mevcutmus zaten sari mutfak:)
Pastanizi bugün denedim.. muhallebinin tadi,rengi cok güzel oldu.. kek de tam istedigim gibi altin sarisi renginde pamuk gibi oldu.. dinleniyor simdi pasta.. yanina da Osmanli poacasi yaptim ve nasipse bir arkadasa götürecegim birazdan.. görüntünün süper oldugu gibi tadinin da nefis olduguna emin olarak:) tesekkürler tarifiniz icin hande hanim..Essen den sevgiler size..

sarımutfak-hande dedi ki...

aaa ne güzel beni takip ettiğinize sevindim.alman pastasının tadı gerçekten çok güzel zaten deneyip beyendiyim tariflerimi sizlerle paylaşıyorum kötüyse hiç siteme koymuyorum o yüzden sizin yüzünüzü kara çıkarmaz bu pasta.yorum için teşekkür ederim iyi gezmeler yine beklerim

Nightmarer dedi ki...

Hande hanim yüzümü gercekten kara cikarmadi akladi hatta:) cok tadani oldu pastanin hepsinden de olumlu tepkileri aldi ve sitenize yönlendirdim tarifini verip.. ben tesekkür ederim size.. kolayliklar diliyorum.. Saadet

Adsız dedi ki...

canım benim her şey muhteşem gerçekten

kadinmutfagi.blogspot.com